مدارک و شرایط اخذ ارز مسافرتی

يکشنبه 27 بهمن 1398
16:47
admin

ارز مسافرتی چیست؟

هنگامیکه برای دریافت ارز مسافرتی به بانک می‌روید بانک به ازای پولی که پرداخت می‌کنید یک حواله‌ ی ارزی به شما تحویل می‌دهد و در فرودگاه بعد از عبور از گیت، می‌توانید به شعبه‌ی بانک مستقر در فرودگاه بروید و با نشان دادن برگه، ارزتان را تحویل بگیرید. اما برای گرفتن ارز مسافرتی مدارکی می بایست تحویل داده شود که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. با آژانس الفبای سفر همراه باشید.

از قوانین ارز مسافرتی این است که افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند می توانند سالی یک بار ارز مسافرتی با قیمت دولتی دریافت کنند. در حال حاضر این ارز برای کشور های هم مرز و مشترک المنافع با ایران ۵۰۰ یورو و برای سایر کشور ها ۱۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارز ها محاسبه می شود.
کشور های مشترک المنافع شامل ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، استونی، لتونی، لیتوانی، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، اوکراین، ازبکستان، ترکیه، افغانستان، بحرین، قطر، کویت، پاکستان، عمان، امارات متحده عربی و قبرس است که ارز مسافرتی در نظر گرفته شده برای آن ها 500 یورو می باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز مسافرتی

  • اصل ویزا
  • اصل کارت ملی
  • اصل گذرنامه جمهوری اسلامی ایران (نحوه صدور گذرنامه را با ورود به لینک بخوانید)
  • تکمیل فرم درخواست ارز در بانک یا به صورت الکترونیکی
  • مبلغ ریالی معادل قیمت دلار مبادلاتی در آن روز (علاوه بر این مبلغ ممکن است بانک‌ها مبلغی را هم برای فروش ارز به عنوان کارمزد دریافت کنند)
  • اصل و کپی بلیط هواپیما با مهر آژانس هواپیمایی (در صورت اینترنتی بودن کد رهگیری و اطلاعات شرکت صادرکننده بلیط، تاریخ و زمان خرید باید روی آن قید شده باشد)

نکاتی از دریافت ارز مسافرتی

  1. پروسه ی اخذ ارز مسافرتی از 7 روز مانده به تاریخ پرواز تا روز پرواز قابل انجام است
  2. انجام عملیات هروز از ساعت 9 صبح لغایت 12:30 (پنجشنبه 11:30)
  3. حضور صاحب پاسپورت الزامی میباشد.
  4. به افراد مقیم خارج از کشور ارز تعلق نمیگیرد.
  5. به افراد زیر 12 سال ارز تعلق نمیگیرد.
  6. به مسافران زمینی و دریایی ارز تعلق نمیگیرد.

[ بازدید : 473 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پارسیان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]