وقتی سفر به قصد جشنواره ها و فستیوال های کشورهاست

يکشنبه 26 خرداد 1398
14:47
admin

سفر به پکن

مردم کشور چین همیشه به فرهنگ غنی خود می‌بالیدند. سنت‌ها و جشن‌های باستانی این کشور از سال‌های گذشته تاکنون برای مردم اهمیت فراوانی داشته است. مردم چین حتی در دنیای مدرن امروز هم سنت‌های خود را با شکوهِ فراوان جشن می‌گیرند.

مردم در چینِ باستان هر روز به‌سختی کار می‌کردند. آن‌ها هر روز ساعات طولانی مشغول به‌کار بودند و حتی اواخر هفته‌ هم به کار کردن ادامه می‌دادند. با این‌حال، در طول سال، فستیوال‌های ملیِ زیادی برگزار می‌شد که برای مردم اهمیت فراوانی داشتند.

مردم به همراه خانواده‌های‌شان این روزها را جشن می‌گرفتند. خیلی از این فستیوال‌ها پس از گذشت سال‌ها هنوز هم برای مردم باارزش هستند و جشن گرفته می‌شوند.

پکن پایتخت جمهوری خلق چین و یکی از پرجمعیت ‌ترین شهرها جهان به شمار می آید، این شهر هر ساله میزبان گردشگران فراوانی است که با تور چینبه این شهر سفر می کنند. آب و هوای پکن به گونه ای است که دیماه بامتوسط دمای 4- درجه سانتیگراد سردترین ماه سال و تیرماه با متوسط دمای 26 درجه سانتیگراد گرمترین ماه سال است.

طبیعت زیبای این شهر در هر فصل به طوری متفاوت ظاهر می شود که بسیار خارق العاده است و به همین خاطر به گردشگری تور پکن پیشنهاد می شود به پکن سفر کنند و باید به این نکته توجه داشته باشند که بهترین زمان سفر به چین اواسط شهریور تا اواسط آذر می باشد.

فصل بهار پکن از مارس (اسفند تا فروردین) تا می (اردیبهشت تا خرداد) است. در این فصل دمای هوا تغییرات زیادی دارد و میزان گردوغبار بسیار زیاد است به طوری که گاهی طوفان های شن رخ می دهد. در بهار شکوفه های درختان، زیبایی چشم نوازی را به طبیعت پکن می بخشند برای اینکه از تماشای این شکوفه ها لذت ببرید در ماه می (اردیبهشت تا خرداد) به پکن سفر و در نمایش ها و فستیوال هایی که در این برگزار می شود شرکت کنید.

فصل تابستان پکن از ماه ژوئن (خرداد تا تیر) تا آگوست (مرداد تا شهریور) را پوشش می دهد. رگبارهای وقت و بی وقت در این شهر گردشگران را وادار می کند تا در هنگام بیرون رفتن همراه خود چتر ببرند. با فرا رسیدن تابستان گردشگران زیادی به چین مسفر می کنند به همین دلیل است که قیمت هتل ها بالا می رود. برای فرار از گرمای سوزان می توانید به نواحی خنک کوهستانی بروید.

ژوئن

جشنواره ی قایق اژدها

این جشنواره، زمانی برای دیدن مسابقات قایق اژدها و خوردن زونگ زی (پودینگ های برنجی چسبناک مثلثی شکلی هستند که در برگ بامبو پیچیده شده اند) است. با وجود این که این جشنواره یادبود افسانه ی غمناک کویوان، یک شاعر سیاست مدار قرن سوم پیش از میلاد، که خودش را به رودخانه ی اسطوره ای می لو در هونان به منظور اعتراض رسمی ضد حکومت فاسد پرتاب کرد است، ولی یک روز تعطیلی شاد به حساب می آید.

این تعطیلی در روز پنجم از ماه پنجم قمری چینی است.فستیوال دراگون بوت (Dragon Boat) یکی از مهیج‌ترین رویددهای چین است. این فستیوال در پنجمین روزِ پنجمین ماه قمری، یعنی ماه ژوئن برگزار می‌شود. دراگون بوت یا «قایق اژدها» یک مسابقه‌ی هیجان‌انگیز است. در روز فستیوال غذاها و نوشیدنی‌های زیادی تهیه می‌شود. مردم چین در این روز برنامه‌های متنوعی دارند. زنان متاهل به خانه‌ی پدری می‌روند تا به والدین‌شان سر بزنند. درب‌ و پنجره‌ی خانه‌ها با گیاهان خاص پوشانده می‌شوند تا ارواح شیطانی از خانه دور شوند. زونگزی (zongzi) که نوعی دامپلینگِ برنج است در این روز سرو می‌شود. علاوه‌بر مسابقه‌ی قایق‌سواری، بازی‌های زیادی در فستیوال دراگون بوت انجام می‌شود تا این روز را به یکی از مهیج‌ترین روزهای سال تبدیل کند.

سفری به کوآلالامپور

کشور مالزی دارای مذاهب مختلفی است از جمله اسلام، بودیسم، هندوئیسم و مسیحیت که در مرکز توجه قرار دارند واین نشان از آن است که جشنواره ها و رویدادهای کوالالامپور اکثرا ریشه مذهبی دارند. تعطیلاتو جشنهای ملی و مهم مالزی شامل رمضان، سال نو چینی، کریسمسو... استاماجشنوارهتابستانیکوالالامپورکدام است؟

سفر به پکن

جشنواره خرید مالزی Malaysia Mega Sale

جشنواره خرید مالزی 2 بار در سال برگزار می شود که اولین جشنواره در نیمه اول سال یعنی ماهای جولای و آگوست برگزار می شود که شامل حراجهای 70% است که گردشگران زیادی برای خرید مناسب و خوب در تابستان به این کشور سفر می کنند. علاوه بر گردشگران، این جشنواره برای مردم مالزی نیز یک فرصت عالی است تا علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری کوآلالامپور از برندهای معتبر با قیمت های مناسب اجناس مورد نظرشان را خریداری کنند.

فروشگاهای محلی نیز برای خرید کردن مسافران تور مالزی بسیار وسوسه انگیز هستند و شامل جوایز و مسابقات هیجان انگیز هستند. این حراجی های فوق العاده در سراسر مالزی برگزار می شود و فرصت بی نظیری برای خرید کردن است.
علاوه بر این، به خریدارن از طرف شرکت های مختلف تولید کننده کارتهای اعتباری پیشنهاد ویژه می شود. به عنوان مثال، به دارندگان MasterCard که بیش از RM300 مالزی را در طول دوره جشنواره خرید کنند، جایزه های لوکس مانند گذراندن تعطیلات عالی در مالزی به صورت رایگان ارائه می دهد.رویداد ویژه ای به نام bejeweled نیز برای مشتریان سازماندهی شده که هدایای بسیار خوبی به خریدارن در فروشگاه های جواهرفروشی در کوالالامپور ارائه می دهد.

سفر به پکن

سفر استانبول و شرکت در جشنواره ها و فستیوال ها

در طول سفر با تور ترکیه می توانید شاهد زیباترین فستیوال های ترکیه باشید و سفر متفاوت تر از همیشه داشته باشید. در ترکیه بیش از هزار فستیوال از جمله فستیوال های مذهبی، فستیوال های فصلی، فستیوال های ملی، فستیوال خرید و مراسمات ویژه موجود دارد که هر کدام از به نوعی متفاوت است و هرکدام به نوع ویژه و مخصوصی برگزار می گردند. با سفر به ترکیه حتی دقیقه ای هم بیکار نخواهید بود - می توانید ساعاتی را صرف تماشای زیباترین دیدنی های کنید و یا خریدی ارزان را در مراکز خرید بزرگ این سرزمین تجربه کنید.

جشنواره خرید استانبول - Istanbul Shopping Fest

هفتین جشنواره خرید اروپا در شهر زیبای استانبول بر قرار می شود که به بازددیکنندگان تجربه ای جدید و فوق العاده دوست داشتنی از خرید در دل استانبول را هدیه می دهد.بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید در زمان فستیوال خرید استانبول میباشدکه همه‌ساله در ابتدای فصل تابستان است . زمان فستیوال خرید استانبول، بهترین فصل حراج در استانبول است و در این زمان می توانید با کمترین قیمت از معتبر ترین برندهای ترک خرید کنید، در طی این جشنواره تمامی اجناس معاف از مالیات هستند، به همین دلیل است که خرید در این زمان با صرفه تر و بسیار ارزان تر است.

سفر به پکن

فستیوال موسیقی بین‌المللی استانبول - Istanbul International Music Festival

شرکت در کنسرت های استانبول بی اغراق یکی از متفاوت ترین تجربه های شما در طول سفر با تور استانبول خواهد بود، در فستیوال موسیقی بین امللی استانبول شاهد فضایی از موسیقی‌های مختلف سراسر جهان خواهید بود. این فستیوال که هر ساله در ماه‌های ژوئن و جولای (اواسط خردادماه تا اواسط مردادماه) برگزار می‌گردد یکی از بزرگترین جشنواره موسیقی ترکیه محسوب می‌شود. از موسیقی زنده خواننده های سراسر دنیا لذت ببرید و خواننده‌هاوموسیقی‌دان‌های مشهور سراسر جهان را ازنزدیک ببینید. انواع موسیقی و رقص،از رقص اصیل ومحلی ترکی گرفته تا رقص اپرا شما را حیرت زده خواهدکرد.


[ بازدید : 81 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پارسیان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]