وقتی برای سوغاتی های رنگارنگ سفر می کنم

يکشنبه 26 خرداد 1398
14:44
admin

مگر می شود لذت سفر را بدون خرید کردن ، دیدن و کاوش در بازارها و مراکز خرید به سر برد؟ یکی از دلنشین ترین کارهای در سفر اینست که در بازارها بگردیم و ببینیم که چه چیزهای متفاوتی می یابیم و می توایم آنها را با خود به خانه ببریم و شاید کسانی را با کوچکترین سوغاتی های محلی و دست ساز یا لباس ها و وسایل کوچک خوشحالتر کنیم.

پس در اینجا می خواهیم برخی از این بازارها ، مراکز و محل های رنگ و وارنگ را به شما معرفی کنیم.

نقره دست ساز

نقره دست ساز و هنری که در ساخت آن به کار رفته شده یکی از بهترین انتخابها برای سوغات است. زداگاه اصلی این هنر زیبا در یکی از شهرهای جنوب شرقی ترکیه ماردین است. صنایع دست ساز نقره ترکیه از زیبایی و جلوه بسیار زیبایی برخوردار است و یک سوغاتی لوکس و جذاب به شمار می رود. اگر به یکی از شهرهای بزرگ این کشور مانند استانبول با تور لحظه آخری استانبول سفر کرده اید ،می توانید انواع وسایلی دست ساز نقره را تهیه کنید.

لوسترهای ترکی

لوسترهای ترکی ظاهری جذاب دارند و در رنگهای و اندازه های مختلفی وجود دارند و به عنوان یک سوغات منحصر به فرد ترکیه گزینه مناسبی هستند. این لوستر های زیبا که به شکل و سبک ترک است در شب جلوه زیبایی دارند و جنس آنها از کاشی، سرامیک و شیشه است که در سفر با تور استانبول می توانید اقدام به تهیه آن از اکثر فروشگاهای این کشور کنید.

سوغاتی ها و خرید در پاتایا

شهر ساحلی پاتایا علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، به لحاظ برخورداری از مراکز خرید نیز دارای تنوع است. اگرچه این در این زمینه با مراکز خرید شهر بانکوک قابل مقایسه نیست، ولی در این بازارها، فروشگاه‌ها، بازارچه‌های ساحلی و مراکز خرید می‌توان کلیه کالاهای مورد نیاز از سوغاتی‌های تایلند، پوشاک، غذا، لوازم الکترونیکی و حتی اقلام برندهای معروف را تهیه کرد. نکته جالب توجه این است که در اغلب این مراکز کالاها به قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شوند.

بازارچه شناور پاتایا (Pattaya Floating Market)

این بازارچه تلفیقی از موزه، تئاتر زنده و مرکز خرید است و البته یکی از جاذبه‌های گردشگری پاتایا نیز محسوب می‌شود. این بازارچه از بازارچه شناور بانکوک الگوبرداری و بازسازی شده است. در این بازارچه جالب، فروشگاه‌ها به شکل قایق‌های شناور بر روی آب هستند و برخلاف تصور، اجناس بسیار مرغوب و باکیفیتی از جمله پوشاک و زیورآلات را می‌توان در میان اقلام آن‌ها پیدا کرد. حتی با این قایق‌ها می‌توان در میان روستاهای کوچک اطراف گشتی زده و طعم غذاهای بومی تایلندی را چشید. پیشنهاد ما به شما این است که در تور تایلند گشت و گذار و خرید از این بازار روی آب را از دست ندهید چرا که تجربه ای تکرار نشدنی برایتان رقم خواهد خورد.

میموزآ (Mimosa)

این مرکز خرید با الهام از شهر کلمار (Colmar) فرانسه ساخته شده است. در این مرکز خرید ۳۰۰ فروشگاه فروش سوغات، پوشاک، زیورآلات و صنایع دستی تایلند وجود دارد.می توانید خرید کنید و بنرید و لذت ببرید. کانال و آب نمای موزیکال هم در این مکان پر رنگ و لعاب وجود دارد. همچنین روزانه در کنار این آب نما برنامه‌ سرگرمی به مدت ۴۵ دقیقه برای خانواده‌ها اجرا می‌شود.در کنار این فضا بنشینید و لذت ببرید.

در دبی به کجا میروم و سوغاتی میخرم؟

حتما آوازه ی مدرن شدن و پیشرفت هر روزه ی دبی به گوشتان رسیده است؛ آسمان خراش های سر به فلک کشیده و گوناگون، صدها هتل مختلف، مراکز خرید پیشرفته، هزاران فروشگاه کوچک و بزرگ، سواحل زیبای دبی و … همه با هم دبی را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری آسیا تبدیل کرده اند.

۱- مرکز خرید دبی مال | The Dubai Mall

دبی مال از بزرگ ترین مراکز خرید خاورمیانه می باشد. در این مرکز خرید بزرگ ۱۲۰۰ فروشگاه وجود دارد و مساحت زیر بنای آن ۱،۱۲۴،۰۰۰ متر مربع است، سال ساخت این مرکز خرید عظیم به سال ۲۰۰۸ میلادی باز می گردد، که بسیار هم مورد استقبال عموم قرار گرفت. در همین سال ۳۷ میلیون نفر از دبی مال بازدید کردند و تا به امروز هم همه روزه بر مشتاقان خرید از این مکان زیبا و مدرن افزوده شده است.

از افتخارات مرکز خرید دبی مال می توان به کسب جایزه ی بهترین مرکز خرید جهان در سال ۲۰۱۰ میلادی و دارا بودن بزرگ ترین شیرینی فروشی جهان ( با مساحت ۹۳۰ متر ) اشاره نمود.

این مرکز خرید از بخش های وسیعی تشکیل شده است.قیمت ها تقریبا گران است .اما تنها ویژگی منحصر به فرد اینست که مسافران تور دبی می توانند حراج های بسیاری را بیابند و با هیجان بیشتری سوغاتی بخرند.

مرکز خرید ابن بطوطه | Ibn Battuta Mall

مرکز خرید ابن بطوطه یکی از چندین بازار بزرگ در دبی است که بیشتر از هر چیز دیگری به خاطر معماری اش در جهان شهرت دارد.

این بازار بزرگ که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد، نامش را از یک جهانگرد معروف مراکشی که در سده ی ۱۴ میلادی می زیسته است، به یادگار گرفته است.

ابن بطوطه مساحتی در حدود ۱،۲۰۰،۰۰۰ فوت مربع را تنها به ۲۷۰ فروشگاهایش اختصاص داده در حالی که ۵۰ رستوران و ۲۱ سینما و تنها تئاتر IMAX در امارات متحده ی عربی را در فضای دیگری میزبانی می کند. همچنین دارای ۴٫۵۰۰ متر مربع فضای پارکینگ است.

در کل ابن بطوطه دارای مساحتی در حدود 521.000 متر مربع است و از این نظر دارای عنوان بزرگترین مرکز خرید در خاورمیانه است که بر اساس معماری ۶ کشور تاریخی و باستانی دنیا ساخته شده است.


[ بازدید : 80 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پارسیان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]